"" Kasia Koniakowska Blog "

Barcelona - miasto które nigdy nie śpi

Dziś wprowadzę Was w świat Barcelony. Miasto to leży nad Morzem Śródziemnym i dlatego ma przepiękny port oraz wiele zabytków zostało zachowanych. Przechadzając się po Barcelonie zobaczymy wiele figurek, przepięknych balkonów, tarasów itp. na budynkach mieszkalnych i to wcale nie są zabytki tylko normalne domy, w których mieszkają zwykli ludzie. W Barcelonie spotkamy budowle zarówno te sprzed wieków jak i wiele nowoczesnych obiektów i co najdziwniejsze architekci tak zaprojektowali te nowoczesne budowle,że w ogóle się ze sobą nie gryzą.

O komunikacji po Barcelonie chyba nie muszę wspominać, mają kilka linii metro, pociągi również poruszają się pod ziemią, no i co najfajniejsze na każdym kroku spotka się wypożyczalnię rowerów. Co mnie zaskoczyło to wypożyczając rower biorę go z jednego miejsca a zostawiam w drugim, podobnie jest już chyba we Wrocławiu, ale tam to jest coś normalnego. Koszt wynajęcia roweru to 27euro rocznie, natomiast na tydzień to ok. 1 euro, dla tych co wykupią abonament. Byłam tylko jeden dzień w Barcelonie, więc nie udało mi się wszystkiego zobaczyć, podejrzewam że nawet połowy nie widziałam ;-)

Odwiedziłam natomiast podwodny świat rybek, gdzie nagrywana była scena z Forest Gump. Na prawdę świetne wrażenie, gdy dookoła Ciebie za szybą pływają rekiny i jeszcze inne dziwne rybki. Co prawda wstęp kosztował 17,25 euro ale warto. Kolejnym punktem w Barcelonie, które może zaciekawić to oczywiście stadion FC Barcelona. Z zewnątrz szczerze powiem to nic ciekawego, o mały włos to bym go nawet przeoczyła, gdyż jest z zewnątrz cały betonowy. Niestety wejście na stadion kosztowało 22 euro, więc mega dużo, ja jakimś wielkim fanem piłki nożnej nie jestem więc pooglądałam sobie go tylko z przodu. Inne budowle które robią wrażenie to na pewno łuk triumfalny i park Cytadela, w którym jest przepiękna fontanna i ogromna figura mamuta;-) Myślę, że starczy już opowiadania o Barcelonie, po prostu trzeba tam pojechać;-) Zapraszam zatem do oglądania zdjęć. A jutro Monako - kraj żyjący z casyna ;-)

Barcelona kościoły

zwiedzanie barcelony

ciekawe-miejsca-w-Barcelonie

oceanarium-Barcelona

oceanarium-Barcelona-gady

park-Barcelona-mamut

łuk-triumfalny-Barcelona

katedra-Barcelona

stadion-Barcelona

Wiem, wiem dużo tych zdjęć ale na prawdę nie mogłam się zdecydować, chciałam pokazać Wam jak najwięcej ;-)

1 komentarz:

  1. Oglądając te zdjęcia czuje się, jakbym była tam wczoraj. Bardzo polecam każdemu, naprawdę wyjątkowe miejsce...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;-)
Jeśli mnie obserwujesz napisz w komentarzu, chętnie odwiedzę Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kasia Koniakowska Blog , Blogger