"" Kasia Koniakowska Blog "

DIY kule do kąpieli

Ostatnio fascynują mnie różne produkty DIY. Dziś skupię się na popularnych kulach do kąpieli, które możemy dodać do wody w wannie lub jest to świetny upominek idąc w gości, imieniny, obiad itp. Ja swoje DIY dałam w prezencie już dość dawno, bo pod choinkę mamie i siostrze, a to co mi zostało bardzo szybko znikło, bo ja i mój mąż uwielbiamy takie dodatki.

Poniżej zaprezentuję Wam jak łatwo zrobić takie kule do kąpieli. Dla mnie to była świetna zabawa. Bardzo cieszą mnie takie produkty, zrobione samemu.

SKŁADNIKI:
- 1 porcja kwasku cytrynowego ( ok. 100 g)
- 2 porcje sody oczyszczonej ( ok. 200 g)
- 2 łyżeczki balsamu do ciała
- oliwa z oliwek ( 30 g)
- barwnik spożywczy
- dodatki zapachowe np. dowolny olejek eteryczny, płatki róż, skórka pomarańczowa, suszone kwiaty itp.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA kul do kąpieli:

- suche składniki (kwasek cytrynowy i sodę oczyszczoną) mieszamy ze sobą, dodajemy barwnik oraz wybrane dodatki zapachowe,
- następnie dodać 2 łyżeczki balsamu do ciała,
- powoli lejemy do naszej mieszanki oliwę z oliwek, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji ( tzn. garść mieszanki po ściśnięciu w dłoni utrzymuje swoją formę ),
- uzyskaną masę najlepiej uformować w kulki i zawinąć dokładnie folią spożywczą, albo przełożyć do pojemników na lód. Jednak pamiętajmy, że masa, po odstawieniu przybiera w objętości, zatem musi to być pojemnik zamknięty.

Robiąc pierwszy raz takie kule rozłożyłam je na papierze do pieczenia. Jednak po pewnym czasie zauważyłam, że dzieje się z nimi coś nie tak, gdyż tworzą się z nich takie placki i wciąż rosną. Wpadłam zatem na pomysł aby zawinąć je dość mocno i szczelnie folią spożywczą.

- tak uformowane kulki pozostawiłam do wyschnięcie na ok. 1 dzień.

A tak wyglądają poszczególne etapy na zdjęciach:



Później zapakowałam je w przezroczystą folię na prezenty, ozdobiłam wstążką i w taki oto sposób mamy gotowe upominki. 


Kto z Was już robił takie kule? Lubicie sami robić takie dodatki?  Ja bardzo ;)

17 komentarzy:

  1. Genialny pomysł O.O!! ,w życiu bym na to nie wpadła,a tak to dodaje do ulubionych i w weekend robie :-P haha buzka
    Poklikasz u mnie w linki?

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/03/sheinside-cooperation.html

    OdpowiedzUsuń
  2. ha tez sama robie przepisy u mnie na blogu dałas za duzo wody dlatego musowały w foremce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tzn barwnik miałaś w żelu a tam woda ja daje taki sypki spożywczy:)

      Usuń
    2. w ogóle nie dawałam wody. Z płynnych rzeczy to tylko gęsty balsam do ciała i oliwa.

      Usuń
  3. Jeszcze nie próbowałam robić sama :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo ale super pomysł! Chętnie go wypróbuję :3

    OdpowiedzUsuń
  5. pierwszy raz o takim czymś czytam i jestem zachwycona twoim tutorialem ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetne DIY ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Like your blog very much! It was so interesting to read your posts and also I’d like to say that you have beautiful photos! I know that it requires so much time to update blog, but keep doing it!)
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, trzeba to będzie wypróbować :)) wielkie dzięki na podzielenie się.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wyszły!

    Robiłam kiedy am. teraz u mnie na tapecie DIY peelingi. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł. Przy okazji muszę kupić potrzebne składniki i w chwili wolnej wypróbować. Efekt końcowy znakomity :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na prezent :)Twjoego bloga zobaczyłam na Modna Polka
    Obserwuję i zapraszam :)
    www.soclothe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł ;)
    viaafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;-)
Jeśli mnie obserwujesz napisz w komentarzu, chętnie odwiedzę Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kasia Koniakowska Blog , Blogger