7 kwietnia 2012

Praga bajeczne miasto

Jak już wcześniej wspomniałam, tuż przed świętami Wielkanocnymi wybrałam się na 3 dni do stolicy Czech, czyli Pragi. Pierwszego dnia trafiłam na wspaniałą pogodę i oczywiście mam dla Was mnóstwo zdjęć. W czasie mojego pobytu zwiedziłam dość dokładnie te wspaniałe, bajeczne miasto. Odwiedziłam królewskie ogrody z salą bankietową, widziałam piękne budowle sakralne z różnych epok, bramy wzbogacane figurkami, przeszłam się wspaniałymi mostami, z których podziwiałam krajobraz miasta. Udało mi się również dotrzeć na teren uniwersytetu z pięknymi budowlami. Jednym zdaniem: wyjazd był wspaniały i warto się wybrać do stolicy Czech.

Ceny jedzenia, wstępów do różnych miejsc są takie jak u nas, można rozmawiać po polsku, bez problemu się dogadamy. Dużo miejsc jest bezpłatnych do zwiedzania, można poruszać się po mieście również metrem, a gdy się zmęczymy zachęcam odpocząć w parkach, których jest tam dość wiele. Dla ułatwienia, w mieście oznaczyli kolorami strefy parkowania dla samochodów np. linia pomarańczowa oznacza parking na 2h, a zielona na 6h. Zabawnym elementem, ale bardzo pozytywnym były wiadomości przy znaku parkingowym, które mówiły o tym kiedy ulice będą sprzątane, więc w ten dzień w ogóle nie można parkować, aby ułatwić prace, inaczej samochód zostanie odholowany. Jak dla mnie to świetny pomysł na utrzymanie porządku w mieście. Ja byłam w Pradze w środku tygodnia i turystów było na prawdę mnóstwo, ale wcale się nie dziwię bo to piękne miasto. A oto zdjęcia z pobytu, wybrałam te najciekawsze.
ogród-praga
 Ogrody królewskie
ogrody-królewskie-praga
 Taka mała w porównaniu z tymi budowlami.
zabytki-praga

najpiękniejsze-zabytki-Praga
zwiedzamy-pragę

most-w-pradze
 Tu trzeba pomyśleć życzenie.
makieta-praga
 To udało mi się zwiedzić i jeszcze dużo więcej.
zegar-stary-rynek-paga
 Symbol miasta - przepiękny zegar
jarmark-praga
 Jarmark na rynku.
co-wart-zobaczyć-w-pradze

2 komentarze:

  1. Też byłam kiedyś w Pradze i tylko pamiętam, że się zgubiłam. Miałam wtedy chyba 10-11 lat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia