22 kwietnia 2012

Wspomnienia z Torunia

Jak wspomniałam już wcześniej, przez 2 dni przebywałam w Toruniu. Zakochałam się w tym pięknym mieście, starówka i ogólnie miasto ma tak cudowny klimat, że aż chce się tam przebywać w nieskończoność. Niestety zdjęcia nie oddają tego uroku, ale postaram się Was zachęcić do odwiedzenia tego miasta. Dowiedziałam się, że starówka Torunia należy do listy Światowego Dziedzictwa Kulturowego Unesco. Oto dawna mapa Torunia.

zabytkowa-mapa-Torunia

Każdy z nas kojarzy pewnie to miasto z Kopernika, piernika i z krzywej wieży, ale to nie wszystko.

pomnik-Kopernika-Toruń

dom-mikołaja-kopernika

Wiele uliczek zdobią kolorowe figurki odwołujące do czasów baroku. Tak w ogóle to Toruń ma pełno zabytków z czasów gotyku, które wspaniale się zachowały. Dzięki środkom z Uni wszystkie zabytki zostały odnowione.

figurki-w-Toruniu

zabytki-Toruń

brama-obronna-Krzyżacy

Większość budowli powstała dzięki Krzyżakom, którzy osiedlili to miasto.

co-stworzyli-Krzyżacy

Natomiast tuż nad samą Wisłą można podziwiać jedyny most w Toruniu do przejazdu samochodów osobowych, natomiast drugi most jest kolejowy. Wzdłuż brzegu rzeki rozciąga się kilometrowy mur obronny. A kto chce to może zajrzeć do knajpki, pływającej sobie na Wiśle.

Toruń-bulwar

pływamy-na-Wiśle

Wisła-Toruń

Jeszcze pokaże Wam jaki miałam widok z hotelu oraz zdjęcia starego rynku w Toruniu.

widok-z-hotelu-Toruń

Mam nadzieję, że się podobało a teraz tylko brać torbę i jechać do Torunia.

3 komentarze:

  1. Świetne zdjęcia , może będę miała okazję zwiedzić to miasto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia ;) byłam kiedyś w Toruniu i miałam okazję zwiedzać muzeum poświęcone Kopernikowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Toruń jest pięknym miastem i na szczęście mam tam blisko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia