Pierwsze zabawki dla maluchów

Dziś przedstawię Wam pierwsze zabawki mojego maluszka, które świetnie się sprawdziły dla 3-miesięcznego szkraba. Dopiero w tym miesiącu mój bobas zaczął reagować na jakieś kolorowe przedmioty i chwytać grzechotki, więc nie warto wcześniej zasypywać nasze pociechy wielkimi miśkami, autkami itp. Poniżej pokażę Wam, co mój niemowlak polubił, jako swoje pierwsze zabawki.

pierwsze-zabawki-dla-dziecka

1. Pielucha tetrowa lub kocyk


Mój maluszek uwielbia łapać pieluchę tetrową lub pościel w ręce. Ma przy tym niesamowitą zabawę nawet przez godzinę, a gdy się znudzi czasami nawet idzie spać bez jakiegokolwiek usypiania na rękach, czy lulania. Warto zatem kłaść maluszka i okrywać go pieluchą tetrową czy jakimś cienkim, bawełnianym materiałem/ kocykiem, a maluszek zacznie go sobie gryźć, zwijać, łapać itp.


2. Grzechotka i gryzak w jednym

Od mojej mamy w prezencie otrzymałam fantastyczną cichą grzechotkę wykonaną z miękkiego, elastycznego materiału. Jest ona przeznaczona właśnie dla niemowlaków i nawet na opakowaniu określili to, jako pierwsza grzechotka dla dziecka. Rzeczywiście dźwięk jest miły dla ucha i zwraca uwagę bobasa. Jest łatwa w złapaniu i do gryzienia. 3-miesięczne dziecko jeszcze nie umie długo utrzymać grzechotki w powietrzu i czasami wymachuje nią nie kontrolując swoich ruchów, ale dzięki miękkiemu materiałowi, nie zrobi sobie krzywdy. Z jednej strony ( tej z wybrzuszeniami) w środku znajduje się woda, co ułatwia gryzienie. Myślę, że taki gryzak można też lekko schłodzić w lodówce i może być przydatny podczas wychodzenia pierwszych zębów. Schłodzi wtedy dziąsła i uśmierzy choć trochę ten ból maluszkowi.

pierwszy-gryzak_grzechotka

gryzaki-dla-niemowlaka

gryzak-na-zeby

3. Pozytywka do łóżeczka

Dopiero poznaję zalety tego urządzenia, ale już teraz wiem, że dziecko dzięki powolnym i przyjemnym melodyjką potrafi samo zasnąć, tylko w zasięgu wzroku nie może widzieć rodzica oraz musi być najedzone. Dzięki temu mój maluszek śpi w swoim łóżeczku całą noc, bo jest dla niego przytulne i miło się kojarzy. Pozytywka posiada jeszcze projektor z gwiazdkami oraz przeróżne światełka, ale to jeszcze za wcześnie dla 3-miesięcznego bobasa. Na razie słucha melodyjek oraz wpatruje się w kręcące się elementy.

pozytywka-do-lozeczka_grajka_projektor

4. Smoczek 

Jest wielu przeciwników smoczków. U mnie był to niezbędny gadżet, gdyż idealnie uspokaja niemowlę, gdy grymasi oraz pozwala bobasowi skupić się na ssaniu smoczka i czasami nawet robiąc to, zaczyna powoli zasypiać. Fajnie gdy nauczymy maluszka, aby podczas snu sam wypluwał smoczek, stąd warto zwrócić uwagę na końcówki, które nie ułatwiają mu zassania do środka i trzymania w buzi. Z tego, co udało mi się przeczytać, to najlepiej, jakby był bardzo płaski. Ja posiadam taki, jak na zdjęciach i bardzo sobie chwalę. Obecnie maluch ma zabawę i wyciąga sobie smoczek, ciesząc się przy tym niesamowicie, że udało mu się go trzymać w ręce przez chwilę.

smoczek_dla-niemowlaka

pierwszy-smoczek_dla-niemowlaka

5. Pacynki, pierwsze książeczki

Takie gadżety otrzymałam od znajomej, która odchowała już dwójkę dzieci i poleciła właśnie poniższe akcesoria do zabawy. Dla 3-miesięcznego dziecka to totalna nowość, ale powolutku opanowujemy te zabawki. Na książeczkę jeszcze jest za wcześnie, ale czasami maluszek spojrzy na nią, bo jest kolorowa, a wiadomo barwy przyciągają wzrok dziecka. Mówią, że najlepsze książeczki dla takiego niemowlaka są takie czarno-białe. Na chwilę zainteresuje też dziecko zabawka z piszczałką, ale na razie bardziej, to mój pies się na nią trzęsie, niż bobas. Fajna natomiast jest mała pacynka, ta akurat przy ruchu lekko grzechocze i udaje się zainteresować dziecko na kilka minut. Myślę, że niedługo, to może być świetna zabawa.

pierwsza-pacynka_dla-dziecka

pierwsza-ksiazeczka-materialowa_dla-dziecka

zabawki-dla-niemowlaka_sciskanie

A Wasze maluchu jakie mają swoje pierwsze zabawki? Co uwielbiają robić, aby miło leciał czas? 

synek-i-mama

19 komentarzy:

  1. mamy prawie identyczny zestaw plus mata edukacyjna

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, u nas tez mata edukacyjna się sprawdziła
    _____________
    Pozdrawiam
    MARCELKA FASHION and LIFESTYLE BLOG
    ♡♥♡♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądasz pięknie ;) Pasuje Ci bycie matką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wyglądasz i śliczny bobas ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne zabawki! Masz słodkiego bobasa! :) Co do wiedzy na temat dzieci i ich wychowania mam wiedzę znikomą, ale wiem, że trzeba uważać na to, żeby dziecko za bardzo nie przyzwyczaiło się do smoczka i za długo z niego potem nie korzystało, bo może to prowadzić do wad zgryzu. Tak miał ktoś kogo znam, więc ostrzegam. Na szczęście twój maluszek ma jeszcze dużo czasu ze smoczkiem przed sobą ;)

    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili.
    VANILLAMADNESS.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też tak słyszałam o smoczkach dlatego warto aby dziecko nie spało ze smoczkiem, tylko ma on służyć w celu uspokojenia bobasa czy zaśnięciu ;)

      Usuń
  6. Ale fajne ;D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne maleństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna ta ostatnia fotka :-) Bardzo fajny post i ciekawy przegląd tych wszystkich zabawek dla maluchów :-) Zgadzam się z Tobą, że na początku nie warto zasypywać dziecko miśkami i innymi dużymi zabawkami, bo mój synek początkowo to bardziej się ich bał lub nie zwracał uwagi, a teraz ma prawie 10 m-cy to uwielbiam od rana bawić się wszystkimi pluszakami, które ma łóżeczku, a najukochańszy to jest "szczeniaczek uczniaczek " :-) Pozytywki do zasypiania to jak dla mnie genialna rzecz i mój synek do dziś przy niej zasypia, a na wyjazdy mamy taką "przenośną" w postaci żyrafki, która równie dobrze się spisuje :-) Smoczek dawałam od samego początku, ale głównie do zasypiania i czasem w ciągu dnia jak marudzi i nie widzę w tym nic złego :-) Mogę jeszcze polecić Ci matę edukacyjną z takimi zabawkami nad głową, w które synek uwielbiał się wpatrywać, a później nimi poruszać no a teraz też lubi do niej podejść i ciągnąć za te zabawki :-)
    To się rozpisałam...ale w kwestii dzieci to mogę gadać godzinami :-) Poza tym chętnie coś doradzę skoro jestem " na świeżo " w tych sprawach :-)

    Pozdrowienia dla Ciebie i Synka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za taką długa wypowiedź ;) Właśnie rozglądam się za jakąś fajną matą edukacyjną

      Usuń
  9. Wyglądasz cudownie. Maluch jest przesłodki, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Słodki bobasek!;)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Słodki jest twój maluszek oby zdrowie mu dopisywało.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna sesja :) pięknie wyglądacie. Obserwuję, mogę liczyć na Ciebie? :)
    potrzebuje kliknięć w najnowszym poście, pomożesz?

    http://fashionelja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. śliczne zdjęcia!
    zapraszam do mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Słodki bobas <3 Propozycje bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajna recenzja, jeśli gryzak przynosi ulgę podczas wyrastania ząbków, to jak najbardziej warto się w niego zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © 2016 Kasia Krupińska , Blogger