3 grudnia 2015

słodycze czy drobiazg na mikołajki

Już za 3 dni mikołajki, zatem to najwyższy czas, aby coś drobnego przygotować dla ukochanych. Jednak od jakiegoś czasu widzę tendencję i totalne szaleństwo zakupów na 6 grudnia. W domu byłam zawsze uczona, że na mikołajki otrzymuje się paczkę słodyczy, a dopiero na gwiazdkę jakieś konkretne prezenty. Jednak od lat przyglądam się i oczom nie wierzę, co dzieci otrzymują tego dnia. To już nawet nie jest drobiazg tylko drogie prezenty! Rozumiem otrzymać jakiś sweterek, albo coś z dekoracji świątecznych, gdy ma to być przeznaczone dla rodziców, choć i tak jestem zdania, że jak słodycze, to dostają je wszyscy bez wyjątku. Nie wiem jak w tym przekonaniu uda mi się wychować mojego syna, ale postaram się i będę mu uświadamiać, że mikołajki to nie gwiazdka. 





Zastanawiam się czy to wina tylko rodziców, czy może presja otoczenia, bo sąsiad czy kolega syna/córki ma tak w domu, to ja nie chcę aby moje dziecko poczuło się gorsze. Ze swoich szkolnych czasów pamiętam, że w szkole wręczaliśmy sobie mini paczki ze słodkościami, ale może to się już zmieniło. Przeraża mnie takie myślenie. Jednak każdy robi jak uważa. Jak na razie dla mojego chrześniaka i męża szykuję małą paczuszkę mikołajkowych słodkości. A jak jest u Was w domach? Jak byliście mali, co otrzymywaliście na mikołajki?

P.S. A gdyby ktoś miał wątpliwości to sweterek otrzymałam jako prezent imieninowy nie mikołajkowy ;)
sweter - Missexo


13 komentarzy:

  1. ja zawsze otrzymywałam coś drobnego lub właśnie słodycze i to było naprawdę super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na mikołajki śmiesznie jest kupić np. jakieś urocze skarpetki lub śmieszne kapciuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też, odkąd pamiętam, robiliśmy sobie na Mikołajki niewielkie, symboliczne prezenty, a szaleństwo było później. Osobiście uważam, że same słodycze to trochę mało (chyba, że dla dalszych znajomych, którym z jakiegoś powodu chcę w ogóle coś dać). Zazwyczaj kupuję najbliższym jakiś drobiazg, ewentualnie do tego czekoladę, czy kalendarz adwentowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie też na Mikołajki dostaje się słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie przez urządzanie mieszkania tak krucho z kasą że odwołalam święta w tym roku :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  6. słodycze ! to do mnie przemawia na mikołajki :)
    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W dzieciństwie pamiętam, że byly to w większości słodycze. Teraz na Mikołajki zdecydowana większość rodziny skupiła się na mojej panience. A większe prezenty to dopiero na gwiazdkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja w domu głównie słodycze lub coś drobnego otrzymywałam na mikołajki, i pamiętam jak chodziłam do szkoły to przed mikołajkami losowaliśmy osoby z klasy kto komu kupuje prezent ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak śwwiątecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie głównie słodycze ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Sweter wygląda cudnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to lubię dostawać nietypowe słodycze, żeby spróbować coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia