4 lipca 2017

Sposoby na skuteczne sprzątanie

Sprzątanie domu czy mieszkania to zdecydowanie zmora wielu kobiet. Nie dość, że zajmuje sporo czasu, to jeszcze jak wleci nam dziecko z dworu, to w ogóle nie widać naszego wysiłku. Stąd wiele osób nie lubi sprzątać, a wręcz jest to najgorsza chwila w jego tygodniu. Sama jakoś nie tryskam energią na tą myśl, ale jak trzeba to zrobić, to trzeba. Kiedyś na blogu pisałam o tym ,,Jak utrzymać porządek w pokoju", zatem nie będę się powtarzać i dziś uzupełnię tą wiedzę o przydatne produkty do sprzątania. Zaznaczę jednak, że żadna tam ze mnie perfekcyjna Pani Domu. Dzisiejszy wpis opieram na swoich spostrzeżeniach i doświadczeniach. Chętnie poczytam również Wasze porady, które zamieszczajcie w komentarzach.

jak-szybko-posprzątać

Skuteczne sprzątanie


Na pierwszym miejscu zdecydowanie stawiam na dobry odkurzacz. Bez niego ani rusz! Szczególnie gdy mamy psa i dzieci oraz w pokojach jest wykładzina lub dywan. Żadną miotłą, mopem czy ściereczkami nie wyczyścimy w szybkim tempie jakiś zakamarków, kątów czy nawet kanapę, jak właśnie odkurzaczem. Nie zlikwiduje nam plam na podłodze, jednak pozbycie się na niej wszelkiego kurzu i paprochów, ułatwi nam później ewentualne mycie podłogi. Nie wiem jak u Was, ale u mnie na kanapie co chwilę jest sporo sierści od psa, albo piachu, stąd odkurzacz szybko rozwiązuje ten problem. Niby to oczywiste, ale pamiętajcie, że worki do odkurzaczy też potrzebują wymiany. Gdy jest już pełen, to słabo wciąga cokolwiek. Choć starczają na długo sama wiem po sobie, że o tym zapominam. W sklepie internetowym Worwo.pro znajdziecie tanie, syntetyczne worki do każdego typu odkurzacza. Chyba, że macie model bezworkowy to inna sprawa. 

sprzątamy

Środki czystości

Nie będę tu podawać konkretnych firm, bo u każdego może sprawdzić się coś innego, jednak warto zaopatrzyć się w skuteczne środki czystości. Na rynku wciąż pojawiają się nowe produkty, a moja mama to kopalnia wiedzy w tym temacie. Wciąż znajdzie coś fajnego i przydatnego w sprzątaniu. W związku z tym, że mieszka w Niemczech, stamtąd pochodzą moje produkty do czyszczenia, ale w Polsce również znajdziemy ich odpowiedniki. Znacznie to ułatwia  i przyspiesza sprzątanie. Poniżej przykładowe zdjęcie moich środków czystości.

produkty-do-sprzątania

Odpowiednia kolejność sprzątania

Niby każdy o tym wie, ale zapominamy o prostych zasadach, jak ścieranie kurzy zaczynając od najwyższej półki, najpierw zamiatamy schody później dolne piętro mieszkania, nie chodzimy po mokrej podłodze, nawet gdy coś musimy zabrać z tamtego miejsca itp. Dobra organizacja naszych porządków domowych ułatwi i przyspieszy nam pracę. Ja zazwyczaj przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac wyciągam wszystkie środki czystości i przybory do sprzątania, jakie się przydadzą do ogarnięcia mieszkania. Zaczynam od tych najprostszych i najkrótszych czynności, a na końcu zostawiam odkurzanie i mycie podłóg, które trwa najdłużej. Oczywiście każdy z was może mieć swój system, jednak dobrze jest go odpowiednio ułożyć, aby nie marnować czasu. 

fajne-zdjęcia_profil-instagram

jak-utrzymać-porządek

16 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post
    Ciekawie to ujelas

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy7/05/2017

    1. " W związku z tym, że mieszka w Niemczech, stamtąd pochodzą moje produkty do czyszczenia..." Kto mieszka w Niemczech? Bo ty w notce o sobie piszesz, że mieszkasz w Poznaniu.
    2. Ameryki tym postem nie odkryłaś. Porady jak dla nieogarniętych nastolatek i niepozbieranych mamusiek. A jeśli tekst jest sponsorowany, co aż w oczy bije, to napisz uczciwie.
    3. Blogosfera sięga dna, zwłaszcza blogi tak zwane lifestylowe, bo najczęściej są o wszystkim i o niczym.
    El-la

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do punktu 1 zapraszam do czytania ze zrozumieniem. Moja mama mieszka w Niemczech i jest moją kopalnią wiedzy. Zrozumiale to zaznaczyłam i wspomniałam. Oczywiście wpis nie odkrywa czegoś nowego, ale wiele osób ma właśnie problemy z prostymi rzeczami i organizacją. Perfekcyjna panią domu nie jestem i też to pisałam. Zresztą nastolatki też tu zaglądają. Nie chciałam powielać treści z poprzedniego wpisu na blogu, o którym również wspomniałam, stąd to tylko krótkie jego uzupełnienie. Ja nikogo nie oszukuję wspominając o jakimś produkcie czy linkując do niego, bo nie musi na niego klikać. Piszę również o swoich doświadczeniach i widać to powyżej. Podaję linki, które tak jak mi mogą się komuś przydać i jest to naturalne w blogosferze. Ja nie podaje ich nachalnie. Zdjęcia sama wykonałam i nie ma na nich ani logo ani foty z tym produktem. Jak się nie podoba El-la i uważasz ten wpis za blachy i głupi, to nic na to nie poradzę. Każdy post na bloga zajmuje sporo czasu i wymyślenie go to również nie prosta sprawa. A pisanie o samych workach do odkurzacza i zachwycanie się nad nimi, nie pasowało mi, stąd zostały tylko wspomniane, jako element wpisu. Nie muszę zaznaczać czy to wpis sponsorowany czy nie, czytelnik to widzi. A ja prowadzę bloga jak chcę i nie musi każdemu się podobać.

      Usuń
  3. Świetne rady. Ten anonim powinien czytać ze zrozumieniem. Ja uważam, że wpis jest świetny :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz jeszcze przyda się wpis dla początkujących, pod tytułem "jak w ogóle zabrać się do sprzątania?" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to prawda i nie tylko początkujący mają z tym problem, bo leń potrafi być silniejszy ;)

      Usuń
  5. Ach, często szukam takich porad w Internecie gdy brakuje weny :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem wystarczy codziennie posprzątać jakiś drobiazg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie też jestem za tym aby utrzymać porządek tak z grubsza codziennie właśnie zajmując się drobiazgami, ale te małe czynności czasami nie starczają i raz w tygodniu trzeba porządnie wszystko wysprzątać.

      Usuń
  7. Ale masz arsenał pani domu :D Ale zgodzę się z tym, że odpowiednia kolejność i dobra organizacja pracy są kluczowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny post, ciekawe porady:)
    https://ladymademoiselle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sprzatam czesciej i doklaniej w pracy niz w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasia,zaskoczę Cię-ja uwielbiam sprzątać! Zupełnie serio :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja sprzątam codziennie, ale po ok. 20-30 minut :) Nie licząc codziennych obowiązków jak zmywanie czy pranie ;) Ale dzięki temu się nie narobię, a mam względny porządek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia