Fit ciasto z rabarbarem - szybkie, zdrowe i smaczne

Dziś będzie po prostu smacznie i zdrowo. Mam dla Was przepis na fit ciasto z rabarbarem, które jest bardzo szybkie i smaczne, a co najważniejsze jego kawałek ma ok. 160 kcal! Więc jeśli spodziewacie się gości, a chcecie ich miło przywitać, a przy okazji nie zaburzyć swojej diety, czy po prostu nie przytyć, to ten przepis jest idealny! Znalazłam go w internecie, ale troszkę zmodyfikowałam po swojemu. Miałam mega ochotę na coś słodkiego do kawy i znalazłam, więc postanowiłam się też z Wami nim podzielić, gdyż na instagramie pytaliście mnie o przepis. Ja uwielbiam rabarbar i sąsiedzi pozwolili mi go sobie zerwać z ich ogródka, gdyż mają go tak dużo, że nie zjedzą wszystkiego. Ciekawe czy na ryneczkach tez już powoli się pojawia, bo u mnie jeszcze nie widziałam. 

szybkie-ciasto

Fit ciasto z rabarbarem


Czas przygotowania ciasta ok. 40 minut

Składniki na ciasto:

- 100 g mąki orkiszowej
- 100 g mąki kukurydzianej
- 50 g otrębów owsianych ( mogą też być gryczane lub inne)
- 80 g oleju kokosowego
- 1 łyżka ksylitolu
- ok. 6 łyżek letniej wody
- 1 żółtko ( ja z pośpiechu zapomniałam i też wyszło smaczne ciasto)

Składniki na mus z rabarbaru:

- ok .500 g rabarbaru
- 2 łyżki miodu
- 1 łyżka ksylitolu
- 1 łyżka cynamonu ( jeśli nie lubicie można pominąć)

szybkie-ciasto-do-kawy


Sposób przygotowania:

Piekarnik ustawiamy na 200 stopni. Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą i wyrabiamy na gładkie ciasto. Ja robiłam to po prostu ręką. Otręby owsiane zmieliłam w młynku, ale nie jest to konieczne. Chciałam mieć po prostu gładkie ciasto. 

Z wyrobionego ciasta ok. 1/3 może troszkę mniej wrzuciłam do foliowego woreczka i wstawiłam do lodówki. W tym czasie resztę ciasta wyłożyłam na foremkę oblepiając jej spód i brzegi. Możecie również użyć formę na tartę. U mnie najlepiej sprawdza się foremka silikonowa, gdyż nie muszę wykładać jej papierem, ani obsypywać mąką czy bułką tartą. Polecam tą formę, bo łatwiej się wyciąga z niej ciasto i wychodzi równe.

Ciasto w foremce nakłuwamy widelcem, aby się nie wybrzuszyło i wkładamy do nagrzanego piekarnika na 10 minut w 200 stopniach. Gdy ciasto się piecze przyrządzamy mus z rabarbaru.

Mus z rabarbaru:

Rabarbar kroimy na bardzo małe kawałeczki. Ja go nie obieram, ale jeśli ktoś chce może to zrobić. Wszystkie składniki wymienione do zrobienia musu, wrzucamy na patelnię i dusimy na małym ogniu pod przykryciem, aż z większości rabarbaru zrobi się papka. Później ściągam pokrywkę i jeszcze przez kilka minut duszę na małym ogniu. Pamiętaj aby dość często mieszać mus! Gdy mus lekko ostygnie wylewamy go na upieczony placek. Z lodówki wyciągamy kawałek wcześniej schowanego ciasta i ścieramy go na tarce o dużych oczkach posypując nasz mus z rabarbaru. Tak przygotowane ciasto umieszczamy w piekarniku i pieczemy przez ok. 20 minut w 200 stopniach.

kruche-ciasto-z-owocami

Tak przygotowane ciasto wstawiamy do piekarnika.
fit-słodycze

zdrowe-ciasto

pomysły-na-zdrowe-ciasta

fit-ciasta


Po wystudzeniu ciasta polecam posypać go ksylolitem w pudrze ( w młynku po prostu mieli zwykły ksylolit na drobniejszy). Mam nadzieję, że te fit ciasto z rabarbarem Wam wyszło i będzie pyszne. Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © 2016 Kasia Krupińska , Blogger