Drugie śniadanie – zdrowe i dostępne w szkole


Kto jeszcze nie słyszał o unijnym ,,Programie dla szkół”, to szybko musi to nadrobić. Nawet w telewizji widziałam ostatnio reklamy o ekipie Chrumasa, który zachęca dzieci do jedzenia warzyw, owoców, mleka i przetworów mlecznych na drugie śniadanie.  Wasze dzieci w szkołach w klasach I-V przez 10 tygodni otrzymają za darmo takie produkty do zjedzenia. Pamiętajmy jednak, aby pielęgnować również zdrowe jedzenie w domu. Możemy razem z dziećmi coś ugotować, bawić się w kucharzy, zaopatrzyć  się w maskotki w kształcie warzyw i owoców, a wszystko po to, aby od małego pielęgnować w nim zamiłowanie do warzyw, owoców, mleka i przetworów mlecznych. Jeśli w tak młodym wieku poznają ich smak, w przyszłości  będą również je spożywać i zwracać uwagę na ich jakość.


maskotki-warzywa-owoce


Więcej o ,,Programie dla szkół” przeczytacie w moich poprzednich artykułach: ,,Zdrowe owoce i warzywa już od małego” albo ,, Bezpłatne owoce, warzywa, mleko i przetwory mleczne w szkołach”. Zachęcam rodziców, aby zwrócili uwagę czy ich szkoła należy do tego unijnego programu, a jeśli nie to może warto zachęcić dyrektora szkoły, aby placówka przystąpiła do ,,Programu dla szkół". Program znów rusza od września w szkołach, więc jest jeszcze chwilka czasu. A dzieciom możemy pokazać stronę www.pamietnikchrumasa.pl i tam obejrzą krótkie bajki o przygodach ekipy Chrumasa, znajdą łatwe przepisy na ciasta, koktajle, sałatki i dowiedzą się  rzeczy o warzywach czy owocach. Są także fajne zagadki i konkurs dla dzieci.


jedzenie-dla-dzieci

Ja zawsze staram się czy to na pierwsze czy na drugie śniadanie zjeść choć troszkę warzyw czy owoców i swoje dzieci również tego uczę i w różny sposób im je przemycam.  Jestem fanką surówek, a starszemu synkowi pozwalam, aby pomagał mi je robić. Jednak zawsze, jak pojawia się tam pomidor, to troszkę sobie podje.  Uważam, że dzieci powinny przyglądać się i jak najwięcej pomagać w kuchni. Sama wyniosłam to ze swojego domu i wiele się dzięki temu nauczyłam.  Dzięki mamo!

Biedronka-zakupy

program-szkoły-podstawowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © 2016 Kasia Krupińska , Blogger